Natuurlijk wildrundvlees

Unieke kwaliteit
Met wildrundvlees krijgt u vlees van unieke kwaliteit door natuurlijke levenswijze, langzame groei en gezonde dieren. Wildrundvlees is afkomstig van runderen die het hele jaar door buiten lopen en niet bijgevoerd worden. Zo is er geen risico op bijmenging met ongewenste stoffen. Onze dieren hebben een normaal groeitempo; ze krijgen de tijd om groot te worden.

Gemarmerd vlees
Door hun natuurlijke levenswijze zijn de dieren veel gezonder dan in de reguliere veehouderij. Dat wordt bevestigd door onze dierenartsen: slechts zeer incidenteel is ingrijpen nodig en dan nog meestal vanwege een ongeval. Onze runderrassen kunnen in de herfst veel reservevoedsel opslaan in vetlagen, waarop ze 's winters kunnen interen. Dat komt doordat het vlees van onze dieren 'gemarmerd' is; doorregen met fijne vetadertjes. Dat vet verdwijnt tijdens de bereiding, maar het is wel essentieel voor de unieke en kenmerkende smaak van het vlees.

Goede vetten en omega-3
Inmiddels is steeds meer bekend over goede en slechte vetten. Dieren die het hele jaar door gras eten, hebben hoge gehalten aan goede vetten, zoals omega-3 vetzuren. Uit diverse onderzoeken blijkt, dat deze vetzuren bevorderlijk zijn voor de gezondheid en  een groot aantal ziekten tegengaan. De gehalten aan goede vetzuren liggen een factor twee tot vier hoger dan in wildrundvlees dan in vlees afkomstig van met krachtvoer en snel opgefokte dieren.

Meer weten en bestellen
Genoeg redenen om dit (h)eerlijke vlees te bestellen en te genieten van de unieke smaak van wildrundvlees. Wilt u eerst nog meer lezen over de achtergrond, de pakketten en recepten; ga dan naar www.wildrundvlees.nl.