"Het oerrund, een levende legende"

Koop dit prachtige boek en steun ons!

Het boek verandert uw kijk op runderen
Het begon allemaal lang voordat de mens Europa bevolkte. Het was een veel ruiger en wilder landschap dan tegenwoordig met enorme, rondtrekkende kuddes grote grazers. Dit was het rijk van het oerrund, de Koning van de Wildernis, Europa's zwaarste landzoogdier nadat neushoorns en mammoeten waren verdwenen. Het wilde oerrund werd fel bejaagd met zijn uitsterven in 1627 tot gevolg. Maar zijn genen zijn nog altijd springlevend. Diverse oude runderrassen staan genetisch – bewezen – heel dicht bij het oerrund.

Tauros Programma
Het Tauros Programma zal door gebruik te maken van deze rassen, dit magnifieke dier terugbrengen, opnieuw wilde populaties opbouwen en die populaties weer loslaten in (wilde) natuurgebieden in heel Europa. Het eindresultaat zal er uitzien als een oerrund, leven als een oerrund, zich gedragen, eten, voortplanten en uiteindelijk sterven als een oerrund. Voorlopig wordt dit dier Tauros genoemd, het Griekse woord voor stier. “Het oerrund” vertelt dit verhaal.

Bestellen
Het boek is vanaf 1 februari 2014 te koop tegen de reguliere winkelprijs van € 29,95. U kunt het boek bestellen door € 34,90 (incl. verzendkosten) over te maken op rekeningnummer NL68 INGB 0009 3087 59 t.n.v. Stichting Taurus o.v.v. “Het oerrund” en uw adresgegevens. U krijgt niet alleen een schitterend boek met boeiende verhalen en prachtige foto’s; u steunt tevens het Tauros Programma en de terugkomst van het legendarische oerrund.